Акціонерів НДУ почали оповіщати через електронні повідомлення

Національний депозитарій для інформування акціонерів про рішення зборів вперше використав сервіс е-сповіщень, інформує прес-служба НДУ.

Наприкінці червня 2018 року відбулися позачергові Загальні збори акціонерів НДУ, під час яких були внесені зміни до статуту та інших внутрішніх документів організації, спрямовані, зокрема, на приведення діяльності у відповідність до нового законодавства про діяльність АТ. За результатами внесених змін Національний депозитарій України підтвердив намір залишитися максимально прозорою і відкритою компанією, через підтвердження статусу публічне акціонерне товариство.

«Національний депозитарій – одна з небагатьох українських компаній, яка усвідомлено заявила про свою публічність. Я впевнений, що НДУ, який останнім часом демонструє високі стандарти корпоративного управління, займатиме гідне місце серед лідерів у цій сфері», – зазначив Член НКЦПФР Дмитро ТАРАБАКІН.

Для повідомлення про результати зборів акціонерів НДУ вперше була використана система відправки сповіщень через депозитарну систему, яка передбачає отримання акціонерами інформації через електронну пошту/смс від обслуговуючих депозитарних установ. Можливість використовувати електронний сервіс для роботи з акціонерами з’явилася наприкінці минулого року. З ініціативи НДУ та учасників ринку були прийняті зміни на законодавчому рівні та створений необхідний функціонал. Е-сповіщення дозволяють скоротити час доставки інформації про ключові рішення до 1-3 днів і відмовитися від паперової розсилки, яка сьогодні може займати до одного місяця, не кажучи вже про час, якого потребує підготовка кореспонденції в паперовому вигляді. Впровадження сервісу також викликано необхідністю дбайливого ставлення до природних ресурсів.

«Підвищення швидкості та прозорості комунікації між акціонерами та акціонерним товариством – один з важливих аспектів реформування фондового ринку, – вважає Член Правління НДУ Андрій ПОРАДА. – Регламентація цього процесу оформлена законодавчо, і Центральний депозитарій взяв на себе ініціативу впровадження нової послуги електронних повідомлень для емітентів. Ми випробували її під час комунікації зі своїми акціонерами, щоб вони змогли оцінити переваги сервісу».

У свою чергу Олександр ЗИМА, Член Наглядової ради НДУ, Директор юридичного департаменту «Ощадбанку» підкреслив: «Після останніх зборів акціонерів НДУ, коли було прийнято рішення про збереження статусу ПАТ, «Ощадбанк» оперативно отримав його повідомлення про результати загальних зборів через депозитарну систему. Раніше цих рішень доводилося чекати по звичайній пошті тижнями. У зв’язку із прийняттям нової редакції Статуту НДУ всі комунікації між акціонерами та емітентом будуть проводитися через депозитарну систему, що повністю відповідає вимогам законодавства. У столітті технологій та інновацій ключовою вимогою ефективної взаємодії між емітентами і акціонерами стають сучасні комунікації. Ми вітаємо нові підходи в комунікації НДУ і сподіваємося, що прогрес у цій галузі депозитарій буде демонструвати і надалі, і стане прикладом для поширення цієї практики для інших акціонерних товариств».

Схвально про нововведення відгукуються й інші акціонери, зокрема Національний банк України, який виступає лідером по впровадженню засобів електронного документообігу в державному секторі і цілком підтримує ініціативи по переходу на сучасні електронні методи комунікацій у всіх внутрішніх і зовнішніх процесах у держінституції.

Слід нагадати, що загальні збори акціонерів скликаються не рідше одного разу на рік. За необхідності проводяться позачергові загальні збори. Організація проведення загальних зборів акціонерів, повідомлення щодо ухвалених рішень (у тому числі щодо виплати дивідендів), проведення обов’язкового викупу акцій та інші корпоративні події вимагають від акціонерного товариства відправки відповідних сповіщень акціонерам. Однак через передачу даних у паперовому форматі на даному етапі в АТ з великою кількістю акціонерів виникають труднощі. З одного боку – це забезпечення підготовки необхідної кореспонденції у встановлені законодавством терміни (адже оформлення сповіщень у паперовому вигляді в конвертах займає досить багато часу у випадку великої кількості адресатів). З іншого – значні витрати на поштові послуги (нерідко листи так і не досягають своїх одержувачів через неактуальність поштової адреси в реєстрі). Новий сервіс покликаний сформувати більш відповідальне ставлення до інформування акціонерів, поліпшити процеси взаємодії між акціонерним товариством і акціонерами.

Послуга відправки сповіщень через депозитарну систему доступна для всіх клієнтів Центрального депозитарію. Для реалізації сервісу е-сповіщень емітентам необхідно внести деякі зміни до статуту АТ. Впровадження цього підходу дозволить емітентам підвищити якість даних, позбутися додаткових витрат, бути більш інноваційним, підвищити рівень інформованості акціонерів про результати роботи АТ. Активізація впровадження сервісу запланована на другу половину 2018 року – початок 2019 року. За всіма прогнозами це дозволить вийти на новий рівень в управлінні пост-трейдом і поліпшить роботу фондового ринку загалом.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: