Чого бояться керівники компаній

Світ уже переступив поріг цифрової ери. Як утриматись на плаву у період стрімких змін? З якими викликами та загрозами стикаються власники та топ-менеджери компаній та підприємств, як глобальних так і українських? Відповіді на ці питання містяться у дослідженні компанії KPMG «2018 Global CEO Outlook».

ПРО ДОСЛІДЖЕННЯ

Дані дослідження ґрунтуються на результатах опитування 1300 виконавчих директорів, що працюють у 11 найбільш економічно розвинутих країнах, серед яких Австралія, Китай, Франція, Німеччина, Індія, Італія, Японія, Нідерланди, Іспанія, Велика Британія та США.

Із зазначених керівників, 314 керують компаніями з рівнем доходів у $500-999 млн., 546 – з рівнем доходів у $1-9,9 млрд., а 440 – з рівнем доходів у понад $10 млрд. Дослідження вивчає стратегічні питання, на яких фокусуються керівники у складний, але багатий на унікальні можливості період радикальних змін.

У 2018 році KPMG в Україні у партнерстві з журналом «Бізнес» провела перше аналогічне опитування керівників компаній в Україні «Виклики, що зростають», в якому взяли участь 64 управлінці. Вони працюють у більш ніж у 10 ключових галузях економіки, включаючи сектор управління активами, банківську справу, автомобільну галузь, роздрібну торгівлю, енергетику, інфраструктуру, страхування, фармацевтику, виробництво та технології.

Структура опитування ґрунтувалася на 7 запитаннях, адаптованих із щорічного міжнародного опитування KPMG 2018 Global CEO Outlook.

ОСНОВНІ РЕЗУЛЬТАТИ

Згідно з результатами опитування «2018 Global CEO Outlook», найбільшими загрозами, які можуть стати перепоною на шляху до зростання глобальних компаній у світі, топ-менеджери вважають: ризик повернення до територіального поділу у зв’язку із геополітичними змінами (55%); зіткнення з кібератаками (49%); реорганізація бізнесу через зміну поколінь (38%).

Дослідження продемонструвало, що ризик захисту даних стає одним із ключових, у зв’язку з чим 59% керівників у світі включають це питання до зони особистої відповідальності.

Керівники компаній також приділяють все більше уваги розвитку цифрових рішень і особисто займаються питанням управління даними та підвищення рівня довіри. При цьому, на думку більшості респондентів (62%), роботизація економіки та штучний інтелект дозволять створити більше робочих місць, аніж буде ліквідовано.

«Для того, щоб відповідати сучасним ринковим та технологічним змінам, бізнес-лідерам важливо розуміти ключові глобальні тенденції, а також ті виклики і проблеми, з якими вони можуть зіткнутися в короткостроковій і довгостроковій перспективі. Прийняття рішень на досвіді минулого вже не працює, оскільки не дозволяє концентруватися на стратегічних завданнях і не сприяє розвитку», – зауважив Андрій ЦИМБАЛ, Керуючий партнер KPMG в Україні.

Згідно з результатами дослідження, збільшення доходів більше не є найважливішим показником успіху бізнесу в епоху цифрових технологій. Світові компанії все більше зосереджують свою увагу на тому, яким чином вони можуть досягти вищої прибутковості, інвестуючи в нові технології та кадри, змінюючи бізнес-моделі, що, в свою чергу, повинно вплинути на досягнення більшої рентабельності портфеля продуктів і послуг.

«В епоху цифрової економіки нові технології змінюють структури галузей та бізнес-моделі компаній. Бізнес розцінює інновації не просто як одну із функцій, а як засіб виживання на ринку. Проте інновації не завжди є вкрай необхідними для бізнесу, і до їх впровадження необхідно ставитися досить виважено. Якщо ж ваша компанія планує долучитися до «цифрових перегонів», варто знати основні «правила безпеки», аби бізнес не став заручником нових технологій», – зазначив Костянтин КАРПУШИН, Партнер, Керівник напрямку інноваційного розвитку та впровадження нових технологій KPMG у СНД.

УКРАЇНСЬКІ РЕАЛІЇ

За результатами проведеного KPMG опитування керівників компаній в Україні, серед найбільших викликів, які можуть стати перешкодою для активного зростання бізнесу в нашій країні, – загроза кадрового дефіциту (51%), запровадження нових технологій (46%), регуляторні ризики (46%) та порушення ланцюгів поставок (44%).

При цьому 78% керівників в Україні повідомили, що протягом наступних трьох років вважають за необхідне вдосконалення процесів впровадження інновацій та підвищення ефективності роботи підприємств у цілому. Говорячи про макроекономічні перспективи, 55% українських респондентів відзначили, що очікують рівень зростання економіки України на 3%-5% протягом наступних п’яти років, 19% бізнес-лідерів вважають, що цей рівень становитиме 10%-15%, а 17% – не бачать умов для зміни поточних економічних показників.

В Україні бізнес-лідери покладають надії на зміни в економічному середовищі на національному рівні та очікують ефективних дій з боку органів державної влади.

Коментуючи ключові фактори інвестиційної привабливості України, 56% зазначили впровадження реформ. Важливість ефективної державної політики підкреслили 17%, поліпшення макропоказників – 16%. Серед найвпливовіших суб’єктів, які можуть прискорити позитивні зміни у бізнес-середовищі в Україні, 50% керівників компаній назвали органи державної влади, 47% – бізнес-об’єднання, 31% – бізнес-партнерів.

Більш детально – у дослідженні KPMG 2018 Global CEO Outlook

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: