Нефінансова звітність за стандартами GRI набуває поширення у світі

Нефінансова звітність, підготовлена за стандартом GRI, допомагає бізнесу краще розуміти проблеми, ризики і можливості для розвитку та демонструвати його фінансову, економічну і соціальну результативність.

Як зазначається у повідомленні компанії Baker Tilly, у сучасному світі поняття фінансової стабільності та успішності компанії безпосередньо пов’язано з нефінансовими показниками і аспектами діяльності, позиціями в рейтингах, репутацією, відкритістю та сумлінністю. Сьогодні більше уваги приділяється ставленню компанії до співробітників, клієнтів, конкурентів, суспільства. Гроші шукають «тиху гавань» з найменшими ризиками і зрозумілими можливостями.

Найпоширенішим стандартом у світі, згідно з вимогами якого готують нефінансову звітність, є стандарт GRI (Global Reporting Initiative).

В основі GRI лежить ідеологія того, що економічні, екологічні та соціальні результати діяльності компанії безпосередньо пов’язані з її стійким довготривалим розвитком.

Підготовка подібних звітів стала вже загальноприйнятою нормою у більшості розвинених країн як серед великих підприємств, так і малого та середнього бізнесу, тоді як в Україні подібна практика поки реалізується тільки великими холдингами, присутніми на західних біржах, та міжнародними компаніями. В останній рік підготовку таких звітів також впроваджують великі державні підприємства.

У 2017 році у світі загальна кількість звітів GRI становила понад 4,6 тис. Натомість кількість українських компаній, що підготували подібні звіти, дорівнювала 9, при цьому прогнозується, що за підсумками 2018 року показник збільшиться до 13.

Ще в 2016 році вийшли у світ модульні стандарти складання нефінансової звітності (GRI Standards), які були розроблені Global Reporting Initiative. Офіційно стандарти вступили в силу 1 липня 2018 року, з другої половини 2018 року стандарт GRI G4 остаточно втрачає свою актуальність.

Новий стандарт дозволить адаптувати нефінансову звітність компаній під їх галузеву специфіку. Модульний стандарт складається з трьох універсальних категорій, які підходять для всіх компаній незалежно від виду діяльності, а також 33 специфічних стандартів, які пов’язані з екологічними, економічними та соціальними аспектами діяльності компанії.

GRI продовжує інтеграцію у світові ініціативи державних та ринкових регуляторів, намагаючись максимально враховувати останні новації в даній галузі. При цьому формат стандарту достатньо універсальний та підійде також тим організаціям, які хочуть використовувати його лише для звітності по окремих конкретних аспектах своєї діяльності. Така організація може використовувати лише окремі модулі.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: