Кредитодавців навчать взаємодіяти з клієнтами

НБУ визначив порядок здійснення нагляду за додержанням кредитодавцями, новими кредиторами та колекторськими компаніями законодавчих вимог щодо взаємодії із споживачами та іншими особами при врегулюванні простроченої заборгованості. З цією метою затверджено відповідне Положення, інформує прес-служба Нацбанку.

Мета документа – забезпечити відповідальне ставлення кредитодавців, нових кредиторів та колекторських компаній до всіх категорій споживачів. Зокрема, унеможливити випадки використання нецензурної лексики, погроз та морального тиску на споживача та інших осіб при врегулюванні простроченої заборгованості. Нагляд за дотриманням вимог щодо етичної поведінки покликаний забезпечити дієвий захист прав споживачів та зростання довіри населення до послуг кредитування.

Нагляд за додержанням вимог щодо етичної поведінки, встановлених Законом «Про споживче кредитування» та нормативно-правовими актами Національного банку, здійснюватиметься у формі безвиїзного нагляду та інспекційних перевірок.

Нацбанк здійснюватиме нагляд шляхом всебічного аналізу звернень споживачів фінансових послуг, інформації та документів, наданих споживачами, інформації, розміщеної на сайтах та в мобільних застосунках, а також у місцях надання послуг, інформації щодо порядку фіксування безпосередньої взаємодії із споживачами фінансових послуг. Також аналізуватиметься інформація щодо залучення осіб для здійснення колекторської діяльності та укладання договору з колекторською компанією кредитодавцем, новим кредитором. За потреби – НБУ надсилатиме запити кредитодавцю, новому кредитору чи колекторській компанії.

У разі виявлення порушень установлених вимог щодо етичної поведінки, Національним банком застосовуватимуться заходи впливу, зокрема накладатимуться штрафні санкції у випадках, передбачених ст. 41-1 Закону «Про фінансові послуги та державне регулювання ринку фінансових послуг».

Зазначений механізм нагляду передбачений Постановою Правління НБУ від 9 липня 2021 року №76 «Про затвердження Положення про здійснення Національним банком України нагляду за додержанням вимог щодо взаємодії із споживачами при врегулюванні простроченої заборгованості (вимог щодо етичної поведінки)», яка набрала чинності з 14 липня 2021 року.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: